Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Sosem könnyű a hosszú nyári szület után újra beleszokni a szigorú rendbe – se nekünk, se a gyereknek. Vannak viszont praktikák, hogyan lehet boldog és zökkenőmentes az évkezdés, és hogyan kerüljük el a kezdeti lendületet követő fáradtságot, az őszi lehangoltságot.
Az a gyermek, akinek nem segítenek a rendszeres életritmus kialakításában, ahhoz való újra hozzászokásban, iskolakezdéskor óriási váltásnak, stressznek lesz kitéve. Minél több erőfeszítést igényel a gyermektől az új helyzethez való alkalmazkodás, annál kevesebb energiája marad a tananyag megértésére, a tanár kéréseinek megjegyzésére, az új társakkal való kapcsolat kialakítására.
Segíthetjük a gyermeket a felkészülésbenA rendszeresség kialakítása mellett érdemes egy sor további, mindennapokra vonatkozó „irányelvet” megfogalmazni: biztonságos közlekedés szabályaira való odafigyelés, zsebpénz, mire és mennyi, leckére, különórákra, barátokra és a házimunkákra fordítandó idő hatékony beosztása, stb. Beszéljék meg ki mit gondol, mit szeretne, jussanak konszenzusra – különösen kamaszok esetében fontos a tervezési fázisba való bevonás.
Jó terv esetén a gyermek önállóbban intézi feladatait, akkor is tudni fogja a dolgát, ha a szülő éppen nem elérhető. Így a szülőnek sem kell folyton kontrollálnia csemetéjét, több idejük marad az egyéb szórakoztató, pihentető tevékenységekre, beszélgetésekre. Ha ez nem bevett gyakorlat még a családban, bele lehet „rázódni” egy újfajta családi kommunikációs stílusba néhány konzultáció alatt szakember segítségével is.
Év elején, ha már az új könyveket is beszerezték, érdemes gyermeknek, szülőnek együtt átlapozni a tartalomjegyzéket, fejezetcímeket, illusztrációkat, hogy képbe kerüljenek, miről is lesz szó az év során. Kérjük meg a gyermekeket, hogy fogalmazzák meg, mi az, ami felkeltette az érdeklődésüket, milyen kérdésekre szeretnének választ kapni az új tananyagokkal kapcsolatban.
Ha hatékonyan működő személynek, családnak, közösségek éljük meg magunkat, a közösen elért eredmények, átélt élmények hozzásegítenek bennünket ahhoz, hogy megtaláljuk a mindennapok örömeit és hogy az őszi rövidülő nappalok, a borongósabb idő ne üljön rá hangulatunkra.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!