Háztartás: Praktikák karácsonyi vásárláshoz

Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1172 fő
  • Képek - 276 db
  • Videók - 205 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 43 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1172 fő
  • Képek - 276 db
  • Videók - 205 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 43 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1172 fő
  • Képek - 276 db
  • Videók - 205 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 43 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Háztartásvezetés-házi praktikák klubban!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1172 fő
  • Képek - 276 db
  • Videók - 205 db
  • Blogbejegyzések - 844 db
  • Fórumtémák - 43 db
  • Linkek - 39 db

Üdvözlettel,

Háztartásvezetés-házi praktikák vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A blokkra is érdemes ráíratni – praktikák karácsonyi vásárláshoz
Forrás: kosarmagazin.hu | 2011. december 11. vasárnap 15:50 |
| A+ A- | Megosztás:

Az ünnepi vásárlási szezonban - főleg annak lecsengése után – emelkednek a termékekkel, azok minőségével, vagy épp jótállásával kapcsolatos panaszok. Néhány tanács a kosarmagazin.hu-tól ahhoz, hogyan kerüljük el a bosszúságokat.

Kellemetlen, amikor a karácsonyfa alatt derül ki, hogy az ajándékba szánt holmi nem tetszik a megajándékozottnak, esetleg nem jó a méret, vagy már van neki belőle. Az üzletben vásárolt termékeknél - ha nem minőségi kifogásról van szó – kizárólag a kereskedő döntésén múlik, hogy becseréli-e másra, esetleg visszafizeti-e a vételárat. Célszerű, ha a vásárláskor ezt tisztázzuk a kereskedővel, sőt a biztonság kedvéért jó, ha a blokkra rá is íratjuk a bolt feltételeit (például, hogy hány napon belül vihetjük vissza, esetleg, hogy csak bontatlan csomagolású terméket vesznek vissza, visszaadják-e a pénzt vagy le kell vásároljuk az összeget).

Sokan úgy gondolják, hogy kínos az ajándék mellé odaadni a blokkot, pedig minőségi kifogás esetén a kereskedő csak akkor köteles foglalkozni a panaszunkkal, ha be tudjuk mutatni a bizonylatot (blokk, számla, nyugta). Ne dobjuk tehát el rögtön a vásárlás után!

Karácsony

A jótállás alá tartozó termékekhez (többnyire a műszaki cikkek) a kereskedőnek jótállási jegyet kell mellékelni, amelyen fel van tüntetve a forgalmazó neve és címe, a cikk megnevezése, típusa, gyártási száma, a gyártó és az importáló neve és elérhetősége, hogy a jótállás alapján milyen jogok illetik meg a fogyasztót, és azt mennyi időn belül lehet érvényesíteni, illetve a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontja. Ha nem adtak a termékhez jótállási jegyet, vagy azt szabálytalanul állították ki, az nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét.

Ha internetes áruházban rendeljük meg a karácsonyi ajándékokat, minden további nélkül meggondolhatjuk magunkat és indokolás nélkül elállhatunk a vételtől, vagyis visszaküldhetjük a terméket, és kérhetjük a vételár visszafizetését - ahogy a jogszabály is mondja. Ez azonban csak a termék kézhezvételétől számított nyolc munkanapon belül illet meg minket. Tehát jó eséllyel kifutunk ebből a határidőből, ha már most megrendeljük a terméket, viszont csak a karácsonyfa alatt derül ki, hogy a megajándékozott másra vágyott.

Belefuthatunk a világhálón is csaló kereskedőkbe, akik miután megkapják a vételárat, nem szállítják le a megrendelt terméket. Hogy ezt elkerüljük, érdemes a vásárlás előtt tájékozódni, és utánanézni az eladónak. Győződjünk meg arról, hogy teljes körű tájékoztatást kapunk-e az adott oldalon (termék/szolgáltatás pontos paraméterei, ár, fizetési és szállítási feltételek, reklamációs tudnivalók stb.).

Karácsonyi fények égnek a Szent István Bazilika előtt, ahol advent első vasárnapján megnyitotta kapuit az adventi vásár - MTI Fotó: Soós Lajos

MTI Fotó: Soós Lajos 

Ne vásároljunk olyan webáruházban, ahol nincs egyértelműen feltüntetve, hogy ki a kereskedő, és az interneten kívül hogyan tudunk kapcsolatba lépni vele. Ha később problémánk adódik, nehéz helyzetbe kerülünk, ha csak egy e-mail címet tudunk. Gyanús lehet az is, ha túlzottan alacsony áron kínálják a terméket. Érdemes először csak valamilyen apróságot rendelni, ne mindjárt a legújabb elektronikai cikkeket több tíz- vagy akár százezer forintért.

Figyeljünk oda arra, hogy az ügyfél- és fizetési adatok megadására szolgáló weblap alján lakat legyen, és hogy a weboldal URL-je https://... kezdetű legyen. Bár sokan tartanak tőle, az internetes vásárlásoknál a legbiztonságosabb fizetési módot a kártyás fizetés jelenti.

Címkék:

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Katonáné Margit üzente 12 éve

A rossz vásárlásra is van orvoslás
2011. december 10. 10:53 http://www.elelmiszer.hu/cikk/mit_ne_varjunk_el_a_kinai_piac_cuccaitol_

Mit ne várjunk el a kínai piac cuccaitól?
A békéltetők ingyen, mégis tökéletesen dolgoznak

A karácsonyi ajándékvásárlási láz közeledtével jó tudni, hogy van egy ingyenes, gyors és objektív fórum, ahová bátran fordulhatunk, ha azt érezzük, hogy egy szolgáltatással vagy termékkel átvertek minket.
Kapcsolódó cikkek

Nem füllenthetnek tovább a gyártók!
A fogyasztóvédelem vizsgálja a Bombát
Talán világrekord. Kilenc éve lejárt befőttet árultak
Szemetet etetnek velünk?
Bírság gyógyhatás állítása miatt
A fogyasztóvédők lesújtó eredményre jutottak a vendéglátóhelyeken

kinaiTalán sok budapestinek halvány fogalma sincs arról, hogy elvétett vásárlása után van egy ingyenes, gyors és objektív fórum, ahová még fordulhat, ha az igénybe vett szolgáltatás, megszerzett termék nem felel meg a kívánalmaknak, és vitás helyzet alakul ki. Ez a hely pedig nem más, mint a hazai békéltetők legnagyobbika, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület.

„Az ország legnagyobb testülete vagyunk, az itthon befejezett ilyen ügyek harmada budapesti” – fogalmaz Baranovszky György elnök, hozzátéve, a növekmény ebben a tekintetben 3 év alatt 50 százalékos, az utóbbi tizenkét hónapban 23 százalékos. „Az üggyé váló panaszok 42 százaléka termékeket, 58 százaléka szolgáltatásokat érint. Azt kell látnunk, hogy a panaszok nagyon nagy része megalapozottnak bizonyul, aztán amikor jön a békéltetés, az ügyek 62 százalékában csak a fogyasztó jelenik meg a tárgyaláson” – fejtegeti Baranovszky, figyelmeztetve, hogy ez nem azt jelenti, hogy a testülettel más módon ne működnének együtt a bepanaszolt cégek (az együttműködési hajlandóság 94 százalékos!).

Mindig igazuk van

A békéltetők minőségi munkát végeznek, erre Baranovszky különösen is büszke: „58 százalékban teljesülnek az ajánlásaink, és amikor később bírósági szakba, a Fővárosi Bíróságra kerülnek események, a jog mindig helybenhagyja a mi döntésünket – nem rossz teljesítmény egy ingyenes közszolgáltatástól.”

Ugyanennyire meglepő lehet talán, hogy nyilvános listára tehetők azok a békéltető eljárás alá vont vállalatok, amelyek nem működnek együtt, motivációt az jelenthet számukra, hogy január 1-je óta él a „pozitív lista” is. A gigacégek közül utóbbiak listáját gyarapítja az OTP Bank és a Magyar Telekom; a távközlési óriást citálták leggyakrabban a békéltető testület elé.

A testület iparkodik is minél nagyobb (el)ismertségre szert tenni. „Legutóbb bevásárlóközpontokban szórólapoztunk, sokkal több esetben lehetne hozzánk fordulni. Hat hónap alatt lefut nálunk egy ügy” – magyarázza Baranovszky György elnök, aztán megnevezi a két legjellegzetesebb témacsoportot: a parkolást és a cipőügyeket.

Nyomkereső kutya kell a parkoláshoz

A szakember előhúzott egy gigantikus, a Nagykörút–Andrássy út kereszteződés környékét ábrázoló térképet, azzal szemléltette, mennyi olyan parkolási panasz jön, amiben elsöprő bilincstöbbséggel a fogyasztóknak van igazuk. „Ez úgy történik, hogy megáll valaki az autójával, beteszi a szélvédőjére a parkolójegyet, aztán kapja a fizetési felszólítást, mert nem annak a cégnek az automatájába dobálta az aprót, amelyikhez az adott parkolóhely tartozott. Ilyenkor azt kell mondanunk a parkolócégnek, hogy a fogyasztók nem tehetők felelőssé azért, mert nem alkalmaznak nyomkövető kutyákat a parkoláshoz” – lendült bele Baranovszky, majd áttért a cipőkre: „A cipős ügyek nagyon jellegzetesek, mert viszonylag kicsi, tízezer forintos tételről van szó. Ezen lehet lemérni, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak; ha egy ilyen ügyért elindulnak, nagyobbért is megteszik majd ezt.”

„Felzárkózó” területnek nevezte még a mobilkommunikációs területet, ahol egy-egy díjcsomagváltásnál, de akár a számlázásnál is követhetetlen dolgok szerepelnek a kimutatásokon. Baranovszky végső soron azért mégis azt mondja, a cél az, hogy megegyezzen a panaszos és a szolgáltató cég, mert már az EU is ajánlásban hirdeti, hogy milyen fontosak a bíróságon kívüli megegyezési lehetőségek.

A kínaitól ne várjuk el

Befejezésül „karácsonyi üzenetet” is megfogalmazott: „Ha kínai piac szintű helyekre megyünk kínaivásárolni műszaki cikket, ne várjuk el, hogy érvényesíteni tudjuk a garanciát, még ha érvényes engedéllyel működnek is ezek az árusítóhelyek. Megbízható cégektől vásároljunk, aminek ügyfélszolgálata van, működő e-mail címe és telefonszáma. Vásárlás esetén egyébként lehetőségünk van tájékozódni, hogy milyen feltételekkel hozhatjuk vissza a termékeket, kérjünk is erről írásos papírt, pecsétet.”

Akármivel azért ne forduljunk a testülethez, történt már ugyanis olyan, hogy egy bútoráruház a Budapesti Békéltető Testület őt igazoló határozatára adott fel cikknek látszó újsághirdetést a legnagyobb példányszámú budapesti lapban egyfajta demonstrációként, hogy mennyire jól működnek – önmagában a hivatkozás persze az elnöknek csak büszkeségére válhat.

(forrás: MNO )

Válasz

schrancz Erika üzente 12 éve

Manapság még inkább oda kell figyelni a vásárlásra, mert sokan próbálják az emberek jóhiszeműségét kihasználni.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu